December, december, december.

Första December idag! Snart är det jul igen, även fast det inte finns den minsta lilla snö på marken men .. Jul blir det ändå och iår har jag faktiskt längtat!? 
Vanligtvis så tycker jag inte om julen alls. Har tyckt den varit ganska tråkig och inte något speciellt ända sedan min morfar gick bort och det var år 2000, men i år har jag julkänslor så det räcker och blir över, haha! 
Det kanske är pga en massa hormoner som spökar eller så är det att kroppen är inställd på att jag ska bli mamma och då kommer det automatiskt allt med att boa in sig osv, och på någon konstig vänster så kanske julkänslor och längtan efter att julpynta, baka lussebullar och klä en gran ingår i det hela.
Och i helgen ska jag faktiskt få julpynta och dekorera mitt "egna" hem, mitt och Davids, för idag flyttar vi in i våran lägenhet. Och jag är nervös och exalterad så det spritter i hela mig! Det är första gången i mitt liv som jag flyttar, jag har nämligen bott i samma hus ända sedan jag föddes. Så det känns lite läskigt att veta att man inte längre ska bo i det här huset. 
Fast det är verkligen jättespännande att få något eget! 

Så jag hoppas verkligen att den här månaden kommer att bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0