Märkligt!

Det är sjukt egentligen hur kroppen blir påverkad och ställer om sig när man är gravid. Både på bra och dåligt! Jag har t.ex. alltid haft svårt för att äta grädde. Jag har inte kunnat äta det till varken pannkaka, var choklad eller kladdkaka eller liknande. Det enda som jag kunnat äta det med är när det är i tårta, men det är väl för att det i teorin "ska" vara grädde i tårta. Hur som helst så har jag haft sug efter vispgrädde nu när jag blivit gravid, så fort jag fikat eller druckit choklad så har jag passat på om det finns möjlighet att ha grädde till. Det är sjukt! För vanligtvis hade jag blivit illamående och behövt kräkas. Även gröna äpplen är något som jag kan äta dagligen numera och tidigare så fick det samma reaktion som om jag sög på en cirtron, om jag bet i ett grönt äpple. MEN .. Det sjukaste av allt är att jag har blivit sugen på att stoppa in tvättsvampen i munnen och tugga på den! Varje gång jag duschar så har jag en tvättsvamp som jag löddrar upp med duschkräm och tvättar kroppen med för jag tycker det känns som att man blir mycket renare av det. Nu vet jag inte om det beror på den väldoftande Aloe Vera - duschkrämen (stava?) eller om det är just själva tvättsvampen som gör att jag vill ta en tugga, men i alla fall, det känns ju verkligen allt annat än normalt! .. Jag vill i alla fall tillägga att jag INTE smakat på den, jag kan hejda mig!


Kommentarer
Postat av: Idah

Hahaha, nu dog jag lite!! Nu fick du verkligen mig att skratta!! :D

2011-12-25 @ 15:10:00
URL: http://jagochidah.blogspot.com
Postat av: Ida - mamma till Hugo

Fick den av min mormor några dagar innan jul, vet inte vart hon köpt den. :P Tack! :)

2011-12-25 @ 15:33:47
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0