Rocky road i huvudet

För tillfället sitter jag och kollar på Vänner, eller F.R.I.E.N.D.S som det heter egentligen, och funderar över om jag ska gå ut i köket och ta mig en till omgång med glass. Är man gravid så får man faktiskt det .. eller ?! (haha!) 
Skämt åsido, det var väldigt god glass så det blir en skål till av den enkla anledningen. "Rocky Road" och "Texas Pecan" heter smakerna så dom är att rekomendera.
Mitt uppe i min lilla diskussion om glass (med mig själv!) så sitter jag och funderar över lite förändringar som jag skulle vilja göra när min son har tittat ut. Anledningen till att jag väntar tills han är ute är att det blir så mycket enklare då, plus att vissa saker rekomenderas ju att undvikas under graviditeten, så som att färga håret alldeles för ofta osv. 
Det jag skulle vilja göra med mitt utseende är i alla fall att färg håret i en ny, lite ljusare, färg. Dels för att jag tröttnat på det svarta och dels för att jag i stort sätt alltid har svarta kläder på mig så då känns det lite tråkigt med svart hår också. 
Sen skulle jag gärna vilja förlänga naglarna igen för det känner jag mig (av någon anledning) mycket fräschare och snyggare i, än om jag har korta naglar. Synd bara att det är så dryt om man vill få det bra gjort och det vill jag ju.
Sen vill jag även ha tillbaka min "normala" figur och även lite nytt i garderoben men det kommer väl det också, så småningom. 

Och jag gissar att det är några personer som nästan går i taket när dom läser detta och tycker att jag bara är ytlig och som blivande mamma borde strunta i hur jag ser ut för jag ska faktiskt få en liten bebis. Men såhär ser jag det, så länge man är bekväm i sig själv så blir man ju automatiskt gladare och kan då också bemöta sin omgivning på ett gladare sätt också. Och jag vet att glädje inte endast kommer ifrån huruvida du är bekväm i din egen kropp eller din personlighet, men alla prioriterar vi olika och är olika. Och när det gäller mig själv och mitt eget välmående så mår jag bättre och jag trivs med mig själv. Det kanske beror på min sjukdom eller helt enkelt på ett ytligt samhälle, för mig spelar det ingen roll. 
Jag vill då bli en kanon morsa och det lär ju bli tusen gånger lättare om jag är glad! 

Nu vart det bara en massa svammel här på slutet men då vart det sagt i alla fall. :)




Kommentarer
Postat av: Idah

Jag håller med om utseendesnacket, bara för att man är gravid och ska få bebis ska man väl ha rätt att vilja se bra ut. Jag mår inte bra av att känna mig fet och ful hur ska jag då kunna bemöta andra på ett positivt sätt. Iallafall så har du helt rätt. :)

2011-12-31 @ 03:38:37
URL: http://jagochidah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0